Lifto testas

Autorius: 
Benas Plentas
Perskaityti užtruks: 2 mins
2012-11-05

Praėjusią savaitę turėjau progą pakalbėti VGTU Universitete prieš publiką. Vėl. Labai smagu ir pašnekėt, ir tai, jog vėl, ir tai, jog ta proga pagaliau po truputį pabaigiu formuoti savo mokomosios medžiagos apie Prezentavimo technikas paketą, kurį vėliau pateiksiu mokymų forma. Yra ten dar visokių dailinimo darbų, tačiau pagrindinis karkasas jau suformuotas, dabar tereikia sudėlioti galutinius taškus. Be abejo, tai, ką pasakojau studentams, buvo visiškas ekstraktas to, ką ruošiu, tačiau bet kuriuo atveju buvo galimybė prabėgti per pagrindinius punktus ir realaus šnekėjimo prieš publiką metu susižymėti tam tikrus raktinius dalykus, kuriuos reikės pakeisti pilnai pabaigtame pristatyme. 

Ta proga, kad jau kalbėdamas per pristatymą studentams užsiminiau apie triukus, kaip efektyviai ruošti pristatymą, tai paminėsiu vieną iš efektyviausių visą savo turimos pristatomosios medžiagos įsiminimo metodų. Tai yra vadinama "Lifto testu". Įsivaizduokite, jog ruošiatės rimtam verslo pristatymui, su daugybe nuobodžių bet būtinų parodyti skaidrių, painia struktūra ir laiptuota temų hierarchine struktūra. Jūs ruošiatės ilgai, repetuojate kalbėti 1val 30min mažiausiai. Ir štai viskas sugriūva, kai pastato koridoriuje prieš pat pristatymą sutinkate savo CEO, generalinį direktorių, pagrindinį akcininką ar dar kokį esminį posėdyje dalyvauti ir lemiamo žodžio teisę turintį asmenį, kuris bėgdamas pro šalį pasako, kad negalės dalyvauti susitikime, tačiau jam įdomu, kas ten bus, taigi - ar negalėtum palydėti jo iki stovėjimo aikštelės ir greitai bei glaustai nusakyti pristatymo esmę...

Tuo momentu greičiausiai viskas išslįsta iš po kojų, kadangi ruoštasi yra daug ilgesniam pristatymo laikui, su vaizdine medžiaga, etc. Ką daryti?? Dabar nuo to glausto imrovizuoto pristatymo einant uždusus priklausys viskas, o ruoštis kada nebėra... Šitokia situacija yra ne teorinė, o pakankamai numanoma ir reali ir pasiruošimo metodas tokiam atvejui vadinamas "Lifto metodu". Metodo esmė tokia, jog visą savo pristatymo konceptą, koncentratą, glaustą bet išsamų, reikia sugebėti pasakyti per tiek laiko, kol verslo centre iš apačios iki reikiamo aukšto pakyla liftas (tarkim, tai yra 15 aukštų, taigi, kokia 15 sekundžių) - jei tokiam pristatymui esate pasirengę ir netgi surepetavę, tai ne tik jūsų neištiks apopleksija išgirdus tokį direktoriaus prašymą kitą kartą, bet tai dar ir reikš, jog jūs kiaurai skersai išilgai gaudotės tame, ką ketinate pristatinėti 1,5 valandos trukmės pristatyme.

Šis metodas yra visiškai ekstremalus, tačiau labai veiksmingas - jis atlieka vieną pagrindinių - informacijos išgryninimo - funkcijų. Suformulavę greitą ir glaustą pristatymo reziume iš tiesų sukompresuojate visą pristatymą tuose keliuose sakiniuose, tačiau už jų lieka visas likęs tekstas, schema, struktūra ir t.t. Tai suteiks pasitikėjimo savimi ir garantuos, jog žinote, apie ką ketinate kalbėti.